Een unieke eendaagse training: door te spiegelen met paarden krijgt inzicht over je eigen gedragingen als coach. Het doel van de training is dat je stappen kunt zetten in je eigen ontwikkeling als coach en jezelf ondersteund voelt in jouw rol als coach.
Doel
Er zijn veel manieren om leerlingen in beweging zetten. Soms pakken leerling als vanzelf iets op, maar vaker moeten we hen aanwijzingen geven of helpen/ stimuleren om over drempels heen te gaan. Dagelijks ben je als docent in contact met je leerlingen. Bij de uitvoering van praktijkgerichte programma’s met levensechte opdrachten verandert je rol als docent (nog) meer naar begeleider/ coach. Om de leerdoelen en samenwerkingsdoelen uit het curriculum te bereiken wil je dat de leerling aan de slag gaat, kennis opdoet, vaardigheden leert en nadenkt over zijn handelen. Uit onderzoek is gebleken dat een goede relatie tussen docenten en leerlingen bijdraagt aan het leerresultaat. En die goede relatie ontstaat vanuit de verbinding met elkaar. Door te spiegelen met paarden krijg je inzicht over je eigen gedragingen als coach. Het doel van de training is dat je jezelf ondersteund voelt in je rol als coach en stappen kunt zetten in je eigen ontwikkeling als coach.
Inhoud
De eendaagse training vindt plaats op een manege in Ermelo. De trainer werkt vanuit de motiverende gespreksvoering om je op weg te helpen in het nadenken over wie je bent als coach.
Onderwerpen
Uitvoering
Draag makkelijke schoenen en kleding. Laagje over laagje is handig, omdat we ook met de paarden aan de slag gaan en in minder verwarmde ruimtes zullen zijn.
De training wordt verzorgd door Annet Bouwland, Firenze training & coaching, Meer informatie op www.firenze.nu.