In deze module over beoordelen van het praktijkgerichte programma buigen we ons over de vraag: “Hoe kom ik tot een goede beoordeling” en gaan we concreet aan de slag met het ontwikkelen van een beoordelingsmodel.
Inhoud
Een verdiepende module voor scholen die al enige tijd bezig zijn met de invoering van het praktijkgerichte programma. In deze module over beoordelen van het praktijkgerichte programma buigen we ons over de vraag: “Hoe kom ik tot een goede beoordeling?”. We nemen bestaande meetinstrumenten en beoordelingsmodellen onder de loep. We gaan aan de slag met het formuleren van criteria voor het beoordelen van eindtermen. Aan de hand van het eigen praktijkgerichte examenprogramma maken we een start met het ontwikkelen van een eigen model voor beoordelen. Daarbij besteden we specifiek aandacht aan het beoordelen van (algemene) praktijkgerichte vaardigheden en programma specifieke kennis en vaardigheden, bespreken we de toetskwaliteit versus de kwaliteit van toetsen. De module kent een afwisseling van theorie, praktische tips c.q. handvatten en kleine werkopdrachten die in het eigen pgp-team verder kunnen worden uitgewerkt.
Opmerkingen:
Het is een pre als je de module ‘Een passend PTA bij het Praktijkgerichte programma’ hebt gevolgd.