Leren met Virtual Reality

PGP Informatie-technologie
  • Momenteel niet ingepland op datum
  • incompany

Virtual Reality biedt veel kansen voor het onderwijs. Met een VR-bril op kan je leerlingen in een geheel andere situatie brengen. Laat ze reizen door het menselijk lichaam, neem ze mee de ruimte in of laat ze zien hoe mensen over de hele wereld leven.

  • Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is. Houd mij op de hoogte.
Gebaseerd op 12 beoordelingen
print

Studiebelastingsuren

Contacturen
6
Voorbereiding en huiswerk
3
TOTAAL
9

Relatie met beroepsgericht programma:
B1 Praktische en realistische opdrachten B2 Interactie met externe opdrachtgevers B3 De context van externe opdrachtgevers C1 Loopbaanontwikkeling E7 Programmeren E9 Media E10 3D-modellering

Inhoud
Door de rijke ervaring van VR kan je lesmateriaal betekenisvoller maken. Je maakt het makkelijker voor leerlingen om een voorstelling te maken bij vaak abstracte lesstof. 
Extra interessant is het als jouw werkpraktijk het klaslokaal in kan halen. Met bestaande 360 video’s en virtuele tours van bedrijven laat je leerlingen kennismaken met verschillende beroepen. Dit is zinvol voor loopbaanontwikkeling (C1) en past ook goed bij de aandacht voor externe opdrachtgevers van het praktijkgerichte programma (B1, B2, B3).


Tijdens deze training word je wegwijs gemaakt in de wereld van VR. Je probeert en ervaart zelf verschillende VR-brillen en wordt behendig met de techniek. Je probeert high-end interactieve simulaties die worden gebruikt in gerichte trainingen. 
Waardevolle bronnen van lesmateriaal voor allerlei vakgebieden komen aan bod en je krijgt hulp bij een lesplan op te stellen met dit materiaal. Ook de didactische meerwaarde van VR, gebaseerd op het onderzoek dat Robin deed bij Universiteit Leiden wordt besproken.


Daarnaast ga je aan de slag om zelf een VR-ervaring te maken met 360 camera’s, Thinglink en/of CoSpaces Edu. Je komt erachter dat dat helemaal niet zo lastig is en ook haalbaar voor leerlingen. Daarmee leren leerlingen belangrijke digitale vaardigheden (E7, E9, E10) en werken ze aan een opdracht voor een externe opdrachtgever. In zo’n ontwerpopdracht kan je ook veel andere leerdoelen kwijt. Eerder hielpen we docenten die hun leerlingen uitdaagden om een virtueel museum te maken in plaats van een werkstuk. Of om de stad van de toekomst te ontwerpen. 


Deelnemers aan deze training kunnen uiteenlopende leerbehoeften hebben. Doordat er wordt gewerkt met eigen online courses en veel begeleiders krijgt iedereen zo goed mogelijk hulp bij de uitdagingen!

Voorkennis nodig:
Nee
Werkvorm:
training
Scholingsveld:
praktijkleer / vakkennis
Voorbereiding noodzakelijk:
Nee
Aanbod mogelijk gemaakt door OCW en VO-raad:
Ja
Aanbieder:
VR Learning Lab
Soort aanbieder:
bedrijf
Contactpersoon:
Robin de Lange
E-mailadres:
mail@vrlearninglab.nl
Cursusdata:

Ingepland op datum Ingepland op datum (agenda)

Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is. Houd mij op de hoogte.

incompany Datum in overleg (incompany aanbod)

De vaststelling van de data vindt plaats in overleg. Bij interesse kun je contact opnemen met de kwartiermaker Machiel Keekstra, machiel@keekstra.frl.

Prijs:
120 euro per persoon
Gevalideerd door lerarenregister:
-
Leercyclus benoemd:
Ja

Houd mij op de hoogte!

Er zijn momenteel geen data gepland. Stuur mij een mail zodra er een nieuwe datum bekend is.

Jouw gegevens


Wijzigingen in training doorgeven